Портал в режимі тестування та наповнення
Меню
Пріорітетні завдання та заходи
Опубліковано 05 жовтня 2022 року о 11:31

СТРАТЕГІЧНА МЕТА 1.2. Державне управління різних рівнів ґрунтується на принципах справедливості, інклюзивності, доброчесності та підзвітності

Ціль 1.2.1. Ефективна система запобігання та протидії корупції забезпечує стабільне зниження її рівня в Україні

Пріоритетні завдання

  • Забезпечення невідворотності юридичної відповідальності за корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Забезпечити належну якість роботи Національного агентства з питань запобігання корупції та органів Національної поліції щодо збору доказів та складення протоколів про вчинення правопорушень, пов’язаних з корупцією, а також правопорушень у сфері фінансування політичних партій та подання ними фінансової звітності.

Згідно з Положенням про Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України, затвердженим наказом Національної поліції України від 23.10.2019 № 1077, Департамент здійснює реалізацію повноважень Національної поліції України в частині боротьби з організованою злочинністю, злочинністю в органах державної влади та місцевого самоврядування, протидії корупції, захисту прав і свобод людини і громадянина та об’єктів права власності від протиправних посягань, у тому числі здійснює заходи, спрямовані на координацію діяльності органів (підрозділів) поліції у сфері боротьби з тероризмом відповідно до компетенції, визначеної законодавством України.

Так з початку року за матеріалами Департаменту стратегічних розслідувань складено 8956 адміністративних протоколів про порушення Закону України «Про запобігання корупції».

За корупційні правопорушення судами застосовано штраф до 6075 службовців, серед яких 2274 – депутати сільських, селищних, міських, районних рад, 497 посадовців місцевого самоврядування, 2279 – юридичні особи публічного права, 33 посадовця райдержадміністрацій, 17 депутатів обласних рад і 53 посадовця облдержадміністрацій.

На правопорушників накладено штрафів на суму 3,9 млн. грн.

Крім того на постійній основі приділяється увага якості збору матеріалів, пов’язаних з корупцією, а саме правильності визначення всіх обставин, що мають значення для вирішення справи, кваліфікації скоєного правопорушення, недопущення процесуальних помилок під час оформлення та вручення протоколів.

Питання щодо підвищення ефективності протидії та запобігання корупції знаходиться на постійному контролі керівництва Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України. стратегічних розслідувань.

Ціль 1.2.4. Кожна територіальна громада є соціально стійкою та спроможною ефективно запобігати та протидіяти дестабілізуючим чинникам і конфліктам

Пріоритетні завдання

  • Забезпечення активної взаємодії територіальних громад у Донецькій та Луганській областях з Національною поліцією України у рамках проекту з питань розбудови миру, підвищення рівня соціальної стійкості та громадської безпеки – Community Policing.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Продовжити реалізацію проекту з питань розбудови миру, підвищення рівня соціальної стійкості та громадської безпеки – Community Policing на базі територіальних громад Донецької та Луганської областей.

З метою забезпечення активної взаємодії територіальних громад у Донецькій та Луганській областях з Національною поліцією України у рамках проєкту з питань розбудови миру, підвищення рівня соціальної стійкості та громадської безпеки (Community Policing) продовжено реалізацію проєкту.

Зокрема Нацполіцією спільно з регіональним офісом міжнародної програми підвищення кваліфікації для органів кримінального розслідування в Україні Міністерства юстиції США (ІСІТАР) та Посольством США в Україні реалізується проєкт «Поліцейський офіцер громади». Основна мета – втілення нової ідеології надання поліцейських послуг шляхом конструктивної взаємодії поліції з громадськістю на засадах партнерства, спільне вирішення проблемних питань та реалізація принципів «Community Policing».

Проєкт передбачає впровадження універсального офіцера поліції – поліцейського офіцера громади у сільській місцевості та невеликих містах, де він  обслуговує виключно територію громади, доступний для населення, знає мешканців території яку обслуговує, їх проблеми та надає якісні поліцейські послуги виключно на території громади. Поліцейські офіцери громади проходять відповідне спеціалізоване навчання (2,5 місяці) та отримують навички у застосуванні розширених повноважень, зокрема розслідування кримінальних проступків, вирішенні питань забезпечення безпеки дорожнього руху, превентивної роботи як з дорослими так і дітьми та вирішенні проблемних питань громади.

Впровадження проєкту дає можливість постійної поліцейської присутності за межами великих міст і в найвіддаленіших куточках держави. Забезпечує ефективне та консолідоване вирішення локальних проблем громади, задоволення правоохоронної потреби громадян, побудову сталої з ними співпраці для створення спільного безпечного середовища. Така інтеграція поліції у суспільство залучає до партнерства усіх зацікавлених сторін де оцінка роботи поліції ґрунтується на основі дослідження рівня задоволеності громадян.

На сьогодні проєкт запроваджено у 17 областях: Волинська, Донецька, Дніпропетровська, Івано-Франківська, Закарпатська, Запорізька, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Рівненська, Харківська, Хмельницька, Черкаська та в окремих громадах Тернопільської, Київської, Полтавської, Житомирської,  Сумської та Миколаївської областей.

В  Донецькій області працюють 15 поліцейських офіцерів громади в  8 територіальних громадах (обслуговують: 192 населені пункти, де мешкають 126,9 тис. населення), в Луганській області працюють 14 поліцейських офіцерів громади в 10 територіальних громадах (обслуговують: 189 населених пунктів, де мешкають 98,6 тис. населення).

СТРАТЕГІЧНА МЕТА 1.3. Забезпечено умови для реалізації прав і свобод людини із врахуванням критеріїв, норм та принципів НАТО та ЄС

Ціль 1.3.1. Виборчий процес в Україні відбувається із дотриманням міжнародних стандартів та принципів демократії

Пріоритетні завдання

  • Удосконалення законодавчої бази з метою передбачення дієвих та придатних для практичного застосування правових механізмів притягнення до відповідальності за вчинення кримінальних правопорушень проти виборчих прав та порушення виборчого законодавства.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

Здійснити моніторинг інформації про:

  • кількість порушень виборчого законодавства, які передбачають кримінальну або адміністративну відповідальність;
  • кількість судових рішень у кримінальних справах та справах про адміністративні правопорушення, пов’язаних з виборами, що набрали законної сили, якими застосовано санкції, передбачені Кримінальним кодексом України та Кодексом України про адміністративні правопорушення.

Стан розслідування злочинів проти виборчих прав та інших порушень виборчого законодавства перебуває на постійному контролі керівництва Національної поліції України. Відповідно до відомостей Єдиного реєстру досудових розслідувань слідчими Національної поліції України у поточному році зареєстровано 119 кримінальних правопорушень, пов’язаних з порушеннями виборчого законодавства.

За результатами досудового розслідування, з урахуванням залишку з попередніх років, про підозру повідомлено особам у вчиненні 51 кримінального правопорушення вказаної категорії, до суду направлено 68, у 126 кримінальних провадженнях прийнято рішення про їх закриття, зупинено – 4.

СТРАТЕГІЧНА МЕТА 2.1. Складові сектору безпеки і оборони України забезпечують обороноздатність держави та безпеку її громадян

Ціль 2.1.3. Жінки та чоловіки у секторі безпеки і оборони України користуються рівними правами та можливостями

Пріоритетні завдання

  • Створення ефективної недискримінаційної та відкритої для персоналу сектору безпеки і оборони України системи добору, просування по службі, умов проходження служби жінок і чоловіків.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Провести публічні заходи за участю керівного персоналу сектору безпеки і оборони України з метою залучення жінок до служби в секторі безпеки.

Управлінням дотримання прав людини Національної поліції України за підтримки жінки ООН Організовано та проведено анкетування керівників (їх заступників) структурних підрозділів апарату та регіональних структур Національної поліції України (близько 5000 осіб). На основі результатів анкетування було розроблено та проведено 4 тренінги для керівників (їх заступників) структурних підрозділів апарату НПУ та Донецької, Запорізької і Луганської областей.

Підготовлено та проведено два дводенні тренінги на тему: «Гендерна рівність. Права людини. Жінки» (Маріуполь, Донецька область). Представники керівного складу (30 осіб) територіальних підрозділів Головного управління Національної поліції України покращили свої знання з питань гендерної рівності та множинної дискримінації.

Підготовлено та проведено три тренінги на тему «Права людини, гендерна рівність, попередження та реагування на гендерно зумовлене насильство» (на базі інтерактивної кімнати Дніпровського Інституту Внутрішніх справ). Офіцери патрульної, ювенальної поліції та дільничні офіцери Національної поліції України Донецької, Луганської та Запорізької областей (60 осіб) змогли підвищити свій рівень обізнаності щодо врахування гендерного аспекту при попередженні та реагуванні на факти домашнього насильства та насильства за ознакою статі.

Управлінням дотримання прав людини спільно з Департаментом патрульної поліції та за підтримки Консультативної місії Європейського Союзу в Україні протягом першого півріччя 2021 року було проведено 10 триденних тренінгів з підготовки тренерів з числа поліцейських патрульної поліції з особливостей реагування на випадки вчинення домашнього насильства. В ході тренінгів, які проходили на базі тренінгових центрів Головних управлінь Національної поліції в областях з використанням інтерактивних кімнат для напрацювання практичних навичок з реагування на випадки домашнього насильства було підготовлено 150 тренерів з усіх відокремлених територіальних підрозділів Департаменту патрульної поліції. 

Забезпечити процес впровадження гендерного компоненту в усі сфери сектору безпеки

  • Внесено зміни у положення усіх структурних підрозділів, стосовно доповнення пунктами щодо сприяння забезпечення реалізації єдиної державної політики, спрямованої на досягнення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Також  відповідні зміни внесені до функціональних обов’язків керівного складу Національної поліції України та визначено відповідальних осіб за впровадження ґендерного підходу у структурних підрозділах Національної поліції України.

СТРАТЕГІЧНА МЕТА 2.8. Населення України довіряє власну безпеку Національній поліції України

Ціль 2.8.1. Національна поліція України функціонально та структурно спроможна забезпечити безпеку населення України

Пріоритетні завдання

  • Затвердження Стратегії розвитку Національної поліції України.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Затвердити Стратегію розвитку Національної поліції України.

Повідомляємо, що Департаментом організаційно-аналітичного забезпечення та оперативного реагування Національної поліції України упродовж 2017-2019 років у взаємодії з міжнародними організаціями - Консультативною місією Європейського Союзу в Україні, Agriteam Canada Consulting Ltd, Міжнародною програмою підвищення кваліфікації для органів кримінального розслідування Департаменту юстиції США (ICITAP) та відділом з правоохоронних питань Посольства США в Україні здійснювалась робота з підготовки проєкту Стратегії розвитку Національної поліції на період до 2023 року.

Метою проєкту Стратегії є визначення пріоритетних напрямів подальшого розвитку поліції, удосконалення її діяльності зі стабілізації криміногенної ситуації в державі, продовження функціональної та структурної розбудови органів і підрозділів поліції задля досягнення європейських стандартів надання поліцейських послуг.

Положення проєкту Стратегії передбачають ужиття низки заходів з підвищення ефективності діяльності поліції за такими пріоритетними напрямами:

  • публічна безпека;
  • протидія кримінальним правопорушенням;
  • дотримання та забезпечення захисту прав людини і основоположних свобод;
  • якість і доступність поліцейських послуг;
  • ефективне врядування, прозорість та підзвітність;
  • розвиток і захист кадрового потенціалу.

Під час погодження проєкту Стратегії з зацікавленими центральними органами виконавчої влади України, Радою Національної безпеки і оборони України та Міністерством юстиції України висловлено зауваження щодо необхідності підготовки документів середньострокового планування Національної поліції України з урахуванням порядку, визначеного Законом України «Про національну безпеку України» та у відповідності до його положень, зокрема за результатами огляду громадської безпеки та цивільного захисту.

Пунктом 66 Стратегії національної безпеки України, затвердженої Указом Президента України від 14.09.2020 № 392/2020 передбачено розроблення ряду документів щодо планування у сферах національної безпеки і оборони, які визначатимуть шляхи та інструменти її реалізації, зокрема Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту України, завдання з підготовки проєкту якої покладено на Міністерство внутрішніх справ України.

Разом з тим, дорученням Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля за результатами наради, проведеної 28.10.2020, вимагалось утриматися від подання на розгляд Уряду проєктів стратегій, за виключенням тих, що передбачені актами вищої юридичної сили.

Ураховуючи зазначене, Національною поліцією подано пропозиції до МВС щодо врахування під час підготовки проєкту Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту України положень проєкту Стратегії розвитку Національної поліції на період до 2023 року.

Забезпечення ефективної діяльності дільничних офіцерів поліції і патрульної поліції як першої ланки взаємодії з населенням у складі територіальних органів Національної поліції України

Здійснити оптимізацію чисельності дільничних офіцерів поліції до рівня, що відповідає обґрунтованому навантаженню на зазначену категорію поліцейських та забезпечити модернізацію і облаштування їх службових приміщень

З метою покращання організації превентивної діяльності дільничних офіцерів поліції на поліцейських дільницях, організації роботи із залучення громадян до охорони публічного порядку та взаємодії з громадами за принципом «Сommunity policing» управлінням дільничних офіцерів поліції Департаменту превентивної діяльності Національної поліції України підготовлено та надіслано до головних управлінь Національної поліції в областях та м. Києві огляди по лінії роботи Дільничних офіцерів поліції.

З метою структурної та функціональної розбудови поліції та формування єдиного безпекового простору поза межами великих міст Департаментом превентивної діяльності спільно з регіональним офісом міжнародної програми підвищення кваліфікації для органів кримінального розслідування в Україні Міністерства юстиції Сполучених Штатів Америки (ІСІТАР) за підтримки відділу з правоохоронних питань Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні реалізується проєкт «Поліцейський офіцер громади», основною метою якого є втілення нової ідеології надання поліцейських послуг шляхом конструктивної взаємодії поліції з громадськістю на засадах партнерства («Community Policing»).

Навчання проводиться на базі вищих навчальних закладів системи МВС протягом 75 днів та включає в себе уніфіковані дисципліни з урахуванням розширених повноважень Дільничних офіцерів поліції.

В межах реалізації проєкту покращено матеріально-технічне забезпечення дільничних офіцерів поліції. Виділено автотранспорт та його укомплектування, забезпечено одностроєм, сучасними технічними засобами для ефективного виконання покладених завдань.

Територіальними підрозділами Головних управлінь Національної поліції в областях та м. Києві вживаються належні заходи щодо покращення взаємодії підрозділів превентивної діяльності з населенням, територіальними громадами та громадськими об’єднаннями з реалізації філософії «Сommunity policing».

Результатом тісної співпраці Національної поліції з громадами із забезпечення спільного безпечного середовища, є зокрема за безпосередньої підтримки органів місцевої державної влади чи місцевого самоврядування відкриття поліцейських станцій. У 2021 році відкрито 198 поліцейських станцій, в тому числі 2 поліцейські станції на базі центрів безпеки.

Ціль 2.8.2. Система розкриття та розслідування кримінальних правопорушень забезпечує захист особи, суспільства і держави

Пріоритетні завдання

  • Впровадження та використання у діяльності Національної поліції України концепції правоохоронної діяльності, керованої аналітикою

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Забезпечити розбудову підрозділів кримінального аналізу та підвищення їх спроможностей, розширення використання можливостей кримінального аналізу при розслідуванні кримінальних проваджень.

Департаментом кримінального аналізу (далі – Департамент/ДКА) з метою запровадження та використання у діяльності Національної поліції України аналітичного підходу до правоохоронної діяльності, вживаються заходи щодо побудови моделі аналітичної діяльності Національної поліції (на центральному, регіональному та місцевому рівнях).

Упродовж звітного періоду ДКА забезпечено проведення, організацію і координацію інформаційно-пошукової та інформаційно-аналітичної роботи, спрямованої на забезпечення виконання завдань, покладених на поліцію, зокрема протидію злочинності, а також вжито заходи щодо здійснення розбудови системи кримінального аналізу та підвищення її організаційних, інформаційно-технічних та функціональних спроможностей, розробки сучасних напрямів, упровадження та застосування актуальних форм і методів здійснення кримінального аналізу.

Так, налагоджено взаємодію з представниками ізраїльської  ІТ-компанії «BriefCam», що є розробником та постачальником систем для швидкого перегляду та аналізу матеріалів камер спостереження за допомогою програми «Video Synopsis», інноваційної технології обробки зображень.

Слід звернути увагу, що продукти «BriefCam» використовуються правоохоронними та громадськими організаціями безпеки, державними та транспортними організаціями, великими підприємствами, закладами охорони здоров'я та освіти, а також місцевими громадами по всьому світу.

Працівниками Департаменту упродовж січня-лютого проведено тестування функціональних можливостей пробної версії програмного продукту, запропонованого фірмою «BriefCam», за результатами якого було досягнуто позитивних результатів. Наразі тривають заходи організаційного характеру щодо отримання ліцензії від даної компанії на її програмну продукцію на постійній основі, в результаті чого аналітики Департаменту зможуть переглядати багатогодинні відеозаписи за лічені хвилини, що значно пришвидшить аналітичну роботу, вплине на її якість та ефективність.

Також тривають заходи щодо створення технічного завдання на програмний комплекс для забезпечення поліцейської діяльності, що базується на зборі та аналізі даних, фінансова підтримка яких забезпечується Управлінням ООН з обслуговування проєктів (ЮНОПС), у рамках проєкту «Право-2».

Крім того, на вимогу керівництва Національної поліції, а також з метою оснащення сучасною комп’ютерною технікою, модернізованими технічними засобами, новітніми програмними продуктами, високотехнологічним обладнанням, що забезпечить ефективну протидію кримінальним правопорушенням та прийняття конструктивних управлінських рішень, Департаментом підготовлені та надіслані до Державної установи «Центр обслуговування підрозділів Національної поліції України» деталізовані розрахунки потреб у коштах із зазначенням детальних характеристик необхідних товарно-матеріальних цінностей та їх кількості на 2021 рік.

З метою розбудови підрозділів кримінального аналізу в головних управліннях Національної поліції в областях та м. Києві (далі – ГУНП) та підвищення їх спроможностей, в рамках виконання доручення Голови Національної поліції України від 20.01.2021 № 587/01/33-2021, Департаментом у січні-лютому поточного року організовано проходження короткострокового стажування керівниками підрозділів кримінального аналізу в ГУНП.

Під час проходження стажування, основну увагу приділено вдосконаленню рівня інформаційно-аналітичної діяльності та підвищення якості інформаційно-пошукової роботи. Керівників підрозділів кримінального аналізу ознайомлено з особливостями використання пакету Microsoft Office (Excel, Power BI, Power Point), ІВМ І2 та інших аналітичних програм, методами роботи по збору інформації у відкритих джерелах, інструментами, якими користуються кримінальні аналітики під час опрацювання відомостей про автотранспорт, можливостями автоматизованими інформаційними реєстрів (базами даних), до яких мають доступ кримінальні аналітики ДКА, методами захисту інформації, роботою з хмарними сховищами даних OWN CLOUD тощо.

Також під час стажування вивчалися особливості нормативно-правового врегулюванням функціонування автоматизованої інформаційної системи оперативного призначення (далі АІС ОП).

У ході стажування керівники підрозділів кримінального аналізу в ГУНП отримали практичні навички здійснення ідентифікації осіб за обличчям з використанням різних інструментів, роботою із системою розпізнання облич «Безпечне місто», «Міжнародний аеропорт Бориспіль», побудови логічних схем і презентацій, а також здійснення візуалізації на карті.

Разом з тим, для працівників підрозділів кримінального аналізу, а також окремих працівників структурних підрозділів ЦОУП та міжрегіональних територіальних органів до посадових обов’язків яких віднесено відповідні функції, продовжуються тренінги з поглибленого вивчення аналітичних програмних продуктів у кримінальному аналізі відповідно до розробленого Департаментом у взаємодії з НАВС навчально-тематичного плану тренінгу на тему: «Використання аналітичних програмних продуктів у кримінальному аналізі (Microsoft Excel, IBM i2 Analyst’s Notebook, Power BI, ArcGIS)».

Крім того, кримінальні аналітики самостійно опановують значну кількість програмно-технічних компонентів, інструментів та методик, необхідних для здійснення кримінального аналізу.

Серед них слід виділити такі, як «YOUCONTROL» – програмний продукт, призначений для  ефективного відпрацювання у відкритих джерелах та реєстрах фізичних та юридичних осіб, «MALTEGO» – принципово нове програмне забезпечення, що дозволяє встановлювати взаємозв’язок суб’єктів, подій та об’єктів в реальному часі та в інтернеті.

Розуміючи перспективу розвитку кримінального аналізу, його актуальність та необхідність, ініціативними зусиллями керівництва Департаменту, крім організації навчального процесу для кримінальних аналітиків, взято участь у створенні Центру з підготовки кримінальних аналітиків на базі НАВС, а також налагоджено співпрацю із провідними міжнародними організаціями щодо розвитку потенціалу розвідувальної аналітики в поліції.

19 лютого 2021 року наказом МВС № 138 унесено зміни до наказу МВС від 29 листопада 2016 року № 1256 «Про організацію доступу до відомостей персонально-довідкового обліку єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10 січня 2017 року за № 22/29890, у частині зміни переліку підрозділів поліції, яким надано доступ до відомостей, що використовуються для реалізації функцій з проведення спеціальних перевірок.

З метою забезпечення виконання попередніх рішень керівництва Національної поліції України щодо передачі функцій з проведення спеціальних перевірок від Департаменту інформаційно-аналітичної підтримки (далі – ДІАП) та відповідних підрозділів у головних управліннях Національної поліції в областях та м. Києві до ДКА, а також з метою ефективної організації діяльності ДКА та ДІАП, наказом Національної поліції від 04.03.2021 № 186 унесено відповідні зміни до Положення про Департамент кримінального аналізу та до Положення про Департамент інформаційно- аналітичної підтримки.

Упродовж І півріччя 2021 року відбулося переформатування діяльності Департаменту кримінального аналізу, оновлення та вдосконалення його функцій. Для мінімізації часу з пошуку інформації щодо осіб, які мають судимість за вчинення кримінальних правопорушень, відділ з проведення вказаних спецперевірок включено до структури Департаменту кримінального аналізу.

Створено відділ оперативного моніторингу, основним завданням якого є цілодобова координація діяльності територіальних підрозділів кримінального аналізу, здійснення практичної та методичної допомоги під час розвідувальної аналітики в ході розслідування резонансних, тяжких та особливо тяжких злочинів.

Також роботу кримінальних аналітиків організовано за моделлю «лінійного» аналітичного супроводження слідчих та розшукових заходів за актуальними сферами злочинності: протидія розбійним нападам, незаконному заволодінню транспортними засобами, незаконному обігу наркотиків, незаконному заволодінь грошима шляхом пошкодження банкоматів, злочинам, пов’язаним з торгівлею людьми і незаконною міграцією, незаконному обігу зброї, злочинам проти життя та здоров’я осіб, кваліфікованим крадіжкам, учиненим  учасниками злочинних груп.

Завдання розширення використання можливостей кримінального аналізу також лягло в основу роботи Департаменту кримінального аналізу з розбудови системи відеоаналізу в діяльності кримінальних аналітиків і в удосконаленні можливостей автоматизованої інформаційної системи оперативного призначення.

З метою підвищення кваліфікаційного рівня підрозділів кримінального аналізу, удосконалення рівня професіоналізму осіб, які здійснюють розвідувальну аналітику, упродовж І півріччя 2021 року Департаментом кримінального аналізу організовано та проведено короткострокове стажування керівників територіальних підрозділів кримінального аналізу, що відбулося в період з 01 по 29 лютого 2021 року (доручення НПУ від 20.01.2021 №  587/01/33-2021). Крім того, у період з 17 травня по 11 червня 2021 року на базі Центру кримінальної аналітики Національної академії внутрішніх справ організовано та проведено навчання для кримінальних аналітиків регіональних підрозділів з питань вивчення провідних практик здійснення кримінального аналізу.

Ціль 2.8.4. Національна поліція України забезпечує публічну безпеку і порядок у взаємодії із громадськістю

Пріоритетні завдання

  • Запровадження єдиного загальнодержавного реєстру дорожньо-транспортних пригод.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Розробити відповідні нормативно-правові акти щодо запровадження та функціонування єдиного загальнодержавного реєстру дорожньо-транспортних пригод.

Відповідно до Плану з реалізації Стратегії підвищення рівня безпеки дорожнього руху в Україні на період до 2024 року передбачено розроблення у 2021 році Міністерством внутрішніх справ України нормативно-правових актів щодо запровадження та функціонування єдиного загальнодержавного реєстру дорожньо-транспортних пригод, але реалізацію цього проєкту МВС перенесено на 2022 рік.

Залучення громадських об’єднань до проведення заходів із запобігання дорожньо-транспортного травматизму

Проводити регулярні зустрічі з представниками громадських об’єднань щодо запобігання дорожньо-транспортному травматизму

З метою вжиття дієвих заходів щодо зниження рівня аварійності, зменшення кількості загиблих та травмованих унаслідок дорожньо-транспортних пригод осіб, установлення безпосередніх та супутніх причин скоєння ДТП, забезпечення безпеки дорожнього руху на території країни працівниками управління безпеки дорожнього руху в Національній поліції щомісяця проводиться аналіз стану аварійності.

У засобах масової інформації, на офіційній вебсторінці Департаменту патрульної поліції та на сторінках територіальних (відокремлених) підрозділів у соціальних мережах постійно розміщується інформація про заходи, які вживаються патрульною поліцією у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, а також проводяться акції та флешмоби спрямовані на зменшення аварійності та смертності на автомобільних дорогах та підвищення рівня безпеки дорожнього руху.

За січень-серпень 2021 року на вулично-дорожній мережі країни зареєстровано 120 209 дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП), що на 17,8% більше ніж за аналогічний період минулого року (2020 рік – 102 026 ДТП).

За вказаний період зареєстровано 15 613 ДТП із загиблими та/або травмованими, що на 4,4% менше ніж за аналогічний період минулого року (2020 рік – 16 340 ДТП).

З початку року у ДТП загинуло 1914 осіб, що на 9,1% менше ніж за аналогічний період минулого року (2020 рік – 2105 осіб).

За січень-серпень 2021 року в ДТП травмовано 19 309 осіб, що на 5,3% менше ніж за аналогічний період минулого року (2020 рік – 20 389 осіб).

З 01.01.2021 до 31.05.2021 працівниками поліції виявлено 3 229 444 адміністративних правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, з яких винесено 1 066 296 постанови про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі, що становлять 33 % від загальної кількості таких порушень.

СТРАТЕГІЧНА МЕТА 4.2. Створено умови для безпечного функціонування кіберпростору та його використання в інтересах особи, суспільства і держави

Ціль 4.2.2. Створена єдина мережа галузевих ситуаційних центрів кібербезпеки, що здатна забезпечити оперативне реагування на кіберзагрози на рівні, який відповідає стандартам НАТО

Пріоритетні завдання

  • Запровадження механізмів взаємодії та координації дій між основними суб’єктами забезпечення кібербезпеки держави та приватного ІТ-сектору, а також іноземними партнерами у сфері протидії кіберзагрозам та забезпечення безпеки у кіберпросторі.

Заходи, спрямовані на досягнення пріоритетних завдань

  • Провести конференції, семінари, форуми, засідання із залученням представників приватного ІТ-сектору в рамках запровадження систему взаємодії та координації дій між основними суб’єктами забезпечення кібербезпеки держави та приватного ІТ-сектору, а також іноземними партнерами у сфері протидії кіберзагрозам та забезпечення безпеки у кіберпросторі.

Департаментом кіберполіції Національної поліції України за звітний період було проведено 4 онлайн тренінги за сприянням Ради Європи «CyberEast», на такі теми:

  1. «Введення в соціальну інженерію і основи кібербезпеки та кібер гігієна»;
  2. Серія Cyberviolence: язик ворожнечі та обмежувальні заходи;
  3. Навчання з питань міжнародної співпраці у галузі кіберзлочинності та електронних доказів;
  4. Кібербулінг: тренди, стратегії запобігання та роль правоохоронних органів.

Також, було прийнято участь у конференції організованої Генеральним секретаріатом Інтерполу на тему «Кіберпростір та новітні технології».

Крім того, Департаментом кіберполіції протягом звітного періоду взято участь в командно-штабних навчаннях «Непорушна стійкість 2021» з протидії гібридним загрозам критичній інфраструктурі у Чорноморському регіоні 13-17 вересня 2021 року. Командно-штабні навчання CORE21 розроблені та проведені за підтримки Підрозділу з політичних питань та безпеки ШК НАТО.

Однією з цілей навчань було оцінити стійкість та готовність систем критичної інфраструктури України до протидії гібридним загрозам (дезінформація, кібератаки, саботаж, приховані операції).

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux