Незнайомці у телефонній розмові можуть представлятися лікарями або поліцейськими та повідомляти про наявність у рідних проблем, вирішити які можливо тільки фінансово.
Шахраї телефонують на мобільний або на стаціонарний номер телефону, та найчастіше людям похилого віку. Адже такою категорією людей аферистам найлегше вдається маніпулювати, особливо їхніми почуттями та емоціями. Саме в цьому стані шахраї намагаються вплинути на прийняття термінових рішень.
Найголовніше, що аферисти говорять - не класти слухавку, тим самим, не даючи змоги зателефонувати рідним, і перевірити чи дійсна інформація, яку вони повідомляють. Зловмисники не дозволяють людині вийти зі стресу.
Кіберполіцейський Олег Паншутін нагадує прості правила, як не потрапити на "гачок" шахраїв:
1. З пересторогою ставтеся до дзвінків із незнайомих номерів.
2. Не піддавайтесь емоціям і не панікуйте – саме цього намагаються досягнути шахраї.
3. Запитуйте додаткову інформацію щодо вашого родича, про якого йдеться, – зазвичай зловмисники діють навмання і не знають особистих даних людини.
4. Обов’язково передзвоніть близькій людині, про яку говорили з незнайомцем, і запитайте, чи все у неї добре.
5. Якщо не додзвонилися, в жодному разі не виконуйте вказівки незнайомця і не переказуйте кошти за невідомими номерами чи банківськими рахунками. Зверніться до поліції чи в лікарню, де за словами того, хто вам телефонує, знаходиться ваш родич, і перепитайте, чи дійсно він у них.
Якщо ви стали жертвою шахраїв, одразу звертайтеся до поліції. Зателефонуйте на спецлінію «102» або вирушайте до найближчого відділення поліції.
Сектор комунікації поліції Черкаської області
